ONDRÁŠEK JAPAN TOUR 2018 – KRÁTKÝ FOTOREPORT – 2. část

5.8.2018
NOVÝ JIČÍN (Česko)

Ondrášek novojičínský sbor Základní umělecké školy se vrátil ze čtrnáctidenního turné po Japonsku. Ve dnech 23. července až 5. srpna navštívil náš sbor Tokio, Odawaru, Kjóto a řadu dalších míst na ostrově Honšú.

Hlavním cílem Ondrášku byl mezinárodní sborový festival v Tokiu (Tokyo International Choir Competition), kterého se zúčastnilo více jak 50 sborů světové úrovně. V této tvrdé konkurenci se novojičínští neztratili a ze dvou kategorií (mládežnické sbory a současná hudba) si přivážejí dvě zlatá pásma.

Druhým vrcholem cesty Ondrášku byla návštěva partnerského sboru v Odawaře, se kterým Ondrášky pojí více než 20leté přátelství. Japonskému publiku se Ondrášci představili společně s domácím sborem na jubilejním koncertě u příležitosti 55. výročí založení odawarského sboru. Koncert byl koncipován jako setkání tří kultur – japonské, české a baskické, přičemž Ondrášci vystoupili také pod taktovkou světoznámého baskického skladatele a dirigenta Xabiera Sarasoly. Koncertu se zúčastnil také velvyslanec České republiky v Japonsku pan Tomáš Dub, který pozdravil odawarské publikum a Ondrášky.

Pobyt Ondrášků v Japonsku byl obzvláštněn mnoha krásnými výlety. Ondrášci navštívili Nikkó, Kamakuru, Tokio, Hakone, Kjóto, Naru a mohli tak obdivovat přírodní a kulturní bohatství Japonska.

Návštěva v Japonsku bude jistě patřit k významným okamžikům ve více než 50leté historii sboru.

Závěrem bychom chtěli poděkovat všem, kteří naši cestu podpořili, velké díky patří také městu Nový Jičín, Základní umělecké škole Nový Jičín, Moravskoslezskému kraji a Ministerstvu kultury.

4.8.2018
KJÓTO – NARA – TOKIO (Japonsko)

Poslední den našeho pobytu v Japonsku jsme se vydali z Kjóta do Nary, která je bohatá na památky. My jsme se vypravili do chrámu Tódaidži a po cestě jsme sledovali krotké jeleny, kteří se pohybují mezi turisty. Pak jsme se šinkanzenem vrátili do Tokia a nasedli do letadla směr Praha. V dopoledních hodinách 5.8. se naše výprava do Japonska uzavřela, když jsme dosedli na pražské letiště Václava Havla.

3.8.2018
KJÓTO (Japonsko)

Dnešní den jsme strávili v Kjótu návštěvou patrně tří „must-to-see“ památek – chrámu Zlatého pavilonu (Kinkakudži), chrámu Stříbrného pavilonu (Ginkakudži) a chrámu Kijomizu-dera. V průběhu dne jsme utráceli poslední jeny za drobnosti, které si chceme přivést z Japonska domů. Zítra již opouštíme Kjóto a míříme do Tokia na letiště (dopoledne ještě navštívíme blízké město Nara).

2.8.2018

Ráno jsme se rozloučili s odawarskými přáteli, poděkovali jim za krásný pobyt a nastoupili jsme na šinkanzen směr Kjóto. Po necelých dvou hodinách jízdy (435 km) jsme dorazili do Kjóta. Ubytováni jsme v hotelu, který je zařízen netradičně. Spí se v „kapslích“ a společenská místnost nabízí k četbě několik tisíc komiksů, takže milovníci japonského komiksu manga si jistě přijdou na své.

V Kjótu je docela horko a vlhkost není také zanedbatelná, takže se musíme „aklimatizovat“. Na východě bylo přeci jen „příjemněji“ díky oceánu.

Po ubytování jsme se vypravili do nedaleké svatyně Fushimi Inari-taisha, která je zasvěcená bohyni Inari. Inari je bohyně rýže a obchodníci ji tradičně uctívají jako ochránce obchodu. Svatyně je vystavěná na úpatí hory Inari a je známá především tradičními branami torii, kterých je v areálu okolo deseti tisíc.

Někteří odvážlivci „vyběhli“ i na vyhlídku, přičemž jsme se docela dost vypotili ;) Výhled na část Kjóta byl ale překrásný.

Na cestě zpět na hotel jsme se zastavili na kjótském nádraží, které je velmi moderní.

1.8.2018
ODAWARA – HAKONE (Japonsko)

Dnes dopoledne pro nás naši přátelé z Odawary připravili dodatečnou lekci kaligrafie, kdy jsme si mohli vyzkoušet zápis našich jmen v japonském písmu.

Odpoledne jsme se vypravili autobusem k jezeru Ashi v oblasti Hakone.

Nejprve jsme navštívili dílnu, kde se vyrábí tradiční dřevěné výrobky typické pouze pro region Hakone.

Pak jsme se projeli lodí po jezeře a pokoušeli zahlédnout horu Fuji, která se však před námi schovávala v nízkých mracích. K večeru jsme sledovali ohňostroj na břehu jezera.

31.7.2018
ODAWARA (Japonsko)

Dnešní den byl ve znamení společného koncertu. Nejprve jsme však navštívili odawarský hrad. Jako většina hradů v Japonsku sice vypadá jako historická budova, ale zdání klame. Jedná se o rekonstrukci původního hradu, která proběhla v 60. letech minulého století.

Po vyhlídce z hradu na celé město Odawara, jsme se přesunuli do kulturního domu, kde se konal slavnostní koncert k 55. výročí odawarského sboru. Bohužel během koncertu nebylo možné fotografovat a proto přinášíme pár fotografií z generální zkoušky a závěrečné společné fotografie.

Během koncertu vystoupil pan velvyslanec, který pozdravil oba dva sbory a místní publikum a my jsme předali odawarským jako dárek krtečka a popřáli mnoho zdaru do dalších let.

30.7.2018
ODAWARA (Japonsko)

Dnes jsme opustili Tokio a vyrazili šinkanzenem do Odawary za našimi přáteli z odawarského sboru.

Na odawarském nádraží nás přívítala paní sbormistryně Taeko Kuwabara a přesunuli jsme se do kongresového centra, které je několik desítek metrů od železničního nádraží.

Zde nám naši hostitelé připravili opravdu pestré seznámení s japonskou kulturou – okusili jsme pravý japonský „krabičkový“ oběd, mohli jsme si vyzkoušet kimona, zkusili jsme si kaligrafii, poskládali origami a zahráli japonské hry. Všechny fotky budou v budoucnu nahrány na společné úložiště, protože není nyní v našich silách je nahrát na web z japonské wi-fi. A tak jen přikládáme několik fotografií (snad) zachycujících atmosféru dne.

Po úvodním kulturním bloku přišly na řadu společné zkoušky zítřejšícho repertoáru, nejprve s X. Sarasolou, pak i s paní T. Kuwabara a samozřejmě i s našim panem sbormistrem.

Zítra bude ve znamení koncertu k 55. výročí založení odawarského sboru, na který se již těšíme.

Příspěvek byl publikován v rubrice Aktuality. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.