Letní sborový kemp Chorvatsko – DENÍK

POSLEDNÍ AKTUALIZACE
05-06-2015 – 21:59 (k aktualizaci stránky stiskněte případně klávesu F5)

Rarášci a Kulihrášci strávili mezi 29. květnem a 7. červnem v chorvatském Zaostrogu na tradičním letním sborovén kempu.

6. červen – Zaostrog (Chorvatsko) – 12:00
———————————————————-

Rarášci budou odjíždět ze Zaostrogu okolo 16.00 a předpokládaný návrat do Nového Jičína je neděle ráno okolo 7.00 hod. Doporučuji abyste volali tel: 605 743 203 okolo 6:00, kdy vám čas příjezdu upřesní Svaťka Lenartová.

Kulihrášci budou odjíždět později. Předpokládáme, že bychom mohli být v Novém Jičíně nejpozději v neděli v poledne. Doporučuji, abyste volali mezi 08:00-09:00 na tel: 603 312 339, kdy vám čas příjezdu upřesním.

5. červen – Zaostrog (Chorvatsko) – 21:59
———————————————————-

Poslední den našeho pobytu v chorvatském Zaostrogu se pomalu chýlí ke svému konci.

A dle zásady „to nejlepší na konec“ jsme to nejhezčí prožili právě dnes. Po snídani na nás u mola čekala výletní loď, kterou jsme se přepravili na jižní výběžek ostrova Hvar s kouzelnou zátokou, písčitou pláží a průzračnou vodou. Pro naše děcka to byl skutečný ráj.

Během celého dne jsme se „vyřádili“ dosytosti, že po příjezdu do kempu jsme už neměli sil na další rošťárny, takže podvečer jsme už jen relaxovali a za doprovodu dešťových kapek (krátká bouřka, která pročistila vzduch) jsme rekapitulovali uplynulý týden.

Jako jeden z organizátorů zájezdu cítím potřebu malého ohlédnutí. Troufám si říci, že letošní sborový kemp patřil k těm nejkrásnějším a nejpovedenějším v celé dvacetileté historii našich cest s přípravkami k moři. Především chci vyzvednout šťastnou ruku Svaťky Lenartové, když před několika týdny poskládala skvělou partu lidí, kteří se po celou dobu našeho pobytu starali o bezvadný chod tábora. V kuchyni se sešli tři pracanti a pohodáři: Jirka Hatlapatka s Pavlou Kyselou, kterým byla po ruce (na černou práci) neskutečně milá a ochotná Jana Zemánková. Všechny oddíly měly své vedoucí, kteří se obětavě a nezištně podíleli na všech aktivitách od ranního probuzení do večerní pohádky na dobrou noc. Prožívali s dětmi každičký okamžik dne, pomáhali s přípravou scének, pokřiků, organizovali dětem volný čas, dohlíželi na pitný režim a bezpečnost při koupání v moři. Prostě byli neustále k dispozici a to vždy s úsměvem a pochopením pro naše někdy neposedná a svéhlavá dítka. Ale i samotné děti zaslouží velkou pochvalu. Dokázaly zvládnout odloučení a stesk po rodičích, dokázaly velice rychle přijmout „pravidla hry“, naučily se dodržovat zásady slušného chování. Umí pozdravit, poděkovat, udělat si pořádek a zvládnout úklid své chatky. A to vše bez odmlouvání a výhrad. S takovými dětmi si příště můžeme dovolit vycestovat do světa, bez obavy, že z toho bude ostuda či malér. Děkuji touto cestou i Vám rodičům, že jste svým dětem tuto zkušenost umožnili (možná plni obav a pochybností).

Zítra dopoledne se budeme balit a připravovat na cestu domů.

Mějte se hezky a už se na Vás moc těšíme!

Vaši Rarášci, Kulihrášci a za všechny dospěláky Josef Zajíček

4. červen – Zaostrog (Chorvatsko) – 23:55
Fotografie z 4.6.2015

Čtvrteční ráno bylo neskutečně teplé, takže se rozcvička konala na pláži a ve vodě.

Rarášci měli dopolední program pracovní, po hlasové rozcvičce se konalo přezkoušení a postupová zkouška nejšikovnějších zpěváků do vyššího oddělení. V pravé poledne bylo rozhodnuto, že 12 děvčat a 3 chlapci posílí od nového školního roku řady Kulihrášku. Pokud se Vám doposud vybrané děti s touto skutečností nesvěřily, tak to jistě učiní během zítřka. Odpoledne jsme si vzali „do parády“ Kulihrášky, kteří měli prokázat svůj um vědomosti nabité během soustředění.

Po večeři se všech 94 členů našeho sborového kempu vydalo do centra Zaostrogu na tradiční karneval. Že to byla úžasná švanda a recese se snad podařilo zachytit na obrázcích, které se zanedlouho na webu objeví. Touto dobou už všichni zpěváci spokojeně chrupají a my starší učiníme taktéž, protože únava pomalu doléhá na nás všechny. Tak šupky na kutě. J.Z.

P.S. Kuchyně si dnes pochvalovala vylízané talíře, strávníci si trvale pochvalují chutnou stravu.

3. červen – Zaostrog (Chorvatsko) – 21:00
Fotografie z 3.6.2015

Z technických důvodů se nepodařilo včerejší hlášení včas zveřejnit na webu, takže se k Vám následujíc čerstvé informace dostanou nejspíše najednou s těmi staršími.

Úterní koncert se vydařil na výtečnou. Děcka zpívala s obrovskou chutí a posluchači to patřičně ocenili závěrečným „standing ovations“. Oba sbormistři jsme byli poprávu hrdi na své ovečky i na výkon našeho Dušana, který v „šibeničním“ termínu dokonale nastudoval všechny uvedené skladby. Po koncertě následovala zasloužená porce zmrzliny u Daniho.

Dnešní program zahájili Kulihrášci brzkým stáváním, poněvadž je čekal celodenní zájezd do Mostaru, k vodopádům na řece Kravica a do kláštěra Blagaj.

Rarášci po snídani nasadili pevnou obuv a vydali se na pěší tůru do Starého Zaostrogu, který leží cca 4 km nad našim táborem ukryt mezi dvěma kopci s úžasným výhledem na celý kraj. Po hodině cesty jsme všichni začali skřípat zuby, protože sluníčko si dávalo skutečně záležet. Na vyhlídku jsme dorazili docela vyšťavení, navíc za doprovodu štěkání dvou místních hafanů, kterým jsme se zjevně nelíbili, Naštěstí dolů jsme seběhli rychle, popoháněni vidinou chutné Jirkovy čočkovky, která voněla po celém kempu. Po obědě jsme si u moře užili koupání a na dopolední únavu už ani nevzpomněli. Okolo šesté večer dorazili Kulihrášci rovněž zmožení sluníčkem, ale bohatší o nová poznání a návštěvu Bosny a Hercegoviny.

Právě se všichni ukládáme k spánku a vypadá to na klidnou a teplou noc. To přejeme i Vám doma. J.Z.

2. červen – Zaostrog (Chorvatsko) – 17:00
Fotografie z 2.6.2015

Dnešek se od samého rána nesl v slavnostně vzrušené atmosféře. Večer nás čeká samostatný koncert, který bývá vždy velkou událostí nejen pro Zaostrog, ale přijíždějí si nás poslechnout i návštěvníci z širokého okolí. Navíc jsme se letos rozhodli, že celý hodinový koncert připravíme oba sbory společně. Od sobotního odpoledne jsme intenzivně nacvičovali jednak starší repertoár, ale hlavně jsme zvládli secvičit Janáčkovy KRÁLOVNIČKYa velký cyklus Miroslava Raichla PÍSNIČKY JENDY BENDY. Obě díla jsou posluchačsky velice vděčná, ale pro zpěváky se jedná o značný nápor jak na „mozkové závity“, tak na hlasivky.

Proto se po dopolední zkoušce nastolil klidový režim, takže pobyt u vody se omezil na minimum a celé odpoledne si děcka procvičovala texty, dávala do pořádku svůj zevnějšek a oblečení na vystoupení. Za chviličku nás čeká večeře a po ní se vypravíme na koncert.

Věříme, že se naše vystoupení bude líbit a fotečky z dnešního dne pošleme zase během zítřejšího dopoledne. Počasí máme stále krásné a i když se nám občas zasteskne, zvládáme vše na výbornou. Všem domů posíláme pozdravy a sladkou jahodovou pusu (v kempu dnes prodávali jahody a třešně). J.Z.

1. červen – Zaostrog (Chorvatsko) – 16:00
Fotografie z 1.6.2015

Dnešní den se od toho včerejšího v ničem zásadně nelišil. Snad jen s tím rozdílem, že se dnes snědlo vše do posledního drobečku, což je dokladem toho, že nám na vzduchu jednak dobře tráví a ještě více chutná. Protože se dnes slaví Mezinárodní den dětí, připravili naši vedoucí po večeři celotáborovou hru. Jinak se nám všem daří dobře, občas má paní doktorka na práci „operace“ natlučených kolen, štípanců od komárů, taky jsme už měli první případ ježčích bodlinek. Naši táborníci ale vše snášejí statečně  dle zásady „co tě nezabije – to tě posílí…“

Všechny Vás moc zdravíme a přejeme krásné dny. J.Z.

harmon

31. květen – Zaostrog (Chorvatsko) – 15:48
Fotografie z 31.5.2015

Poslední květnový den nás probudilo vyzvánění klášterního zvonu a my jsme vstali do krásného rána.  Po ranní hygieně jsme se v rámci rozcvičky s nebývalou chutí proběhli po okolí kempu. V 9.00 hodin se celý tábor sešel k prvnímu oficiálnímu nástupu, kde jsme se seznámili s programem dne a pak už  vše běželo jako po másle. Dopolední dva bloky sborové zkoušky, svačina, kontrola úklidu, zaměstnání v oddílech, oběd, odpolední klid. První koupání doprovázely tak mohutné  projevy  radosti, že to budilo pozornost po celém Zaostrogu. Dětem jsme tedy museli velice důrazně doporučit umírněnější formy veselí, jinak bychom riskovali, že budeme vykázáni z pláže. Večer po návštěvě zmrzlináře Daniho budeme ještě  plnit  úkoly v oddílech a nedělní den zakončíme se svými vedoucími pohádkou na dobrou noc.

Máme se zde  skutečně krásně a věříme, že i Vám doma se daří hezky. J.Z.

P.S. Dnes nám místní pan farář potvrdil možnost koncertu na úterý 2. června v 19.30 hod.

30. květen – Zaostrog (Chorvatsko) – 23:38
———————————————————-
A ještě jedna informace. Fotografie po každém dnu budeme přidávat opět na tyto stránky http://bokacin.rajce.idnes.cz/.

30. květen – Zaostrog (Chorvatsko) – 21:38
Fotografie z 30.5.2015

Dnešní den byl od příjezdu do Zaostrogu první velkou zatěžkávací zkouškou pro celý 90hlavý kolektiv. Vybalit veškerý proviant, všechny ubytovat, uvařit oběd a zabavit neposedné Rarášky a Kulihrášky… Vše se nakonec zvládlo se ctí a sluncem zalitý den jsme zakončili zpěvem a následnou sladkou tečkou u našeho dvorního zmrzlináře DANIHO.

Věříme, že noc strávíme bez slziček a tímto všem posíláme pusu na dobrou noc.  J.Z.

30. květen – Zaostrog (Chorvatsko) – 9:43
———————————————————-
Hlásíme se poprvé ze Zaostrogu, z kempu, kde budeme trávit následující dny. Cesta proběhla bezproblémově, všichni jsme v pořádku. Postupně jsme se rozdělili do chatek. Je tady krásné počasí, svítí sluníčko. První cíl našeho snažení je uvést do provozu kuchyň;)) Jakmile se „utáboříme“, ozveme se s dalšími zprávami z našeho kempu. Do té doby zdravíme všechny domů!

29. květen – Nový Jičín
Vyrážíme směr Zaostrog (Chorvatsko).

Příspěvek byl publikován v rubrice Aktuality. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.